diumenge, 2 d’octubre del 2016

Dificultat: Fàcil
Participants: 18 membres del CCM i simpatitzants
Duració: 3:59 h

Este cap de setmana ens hem desplaçat fins a Planes de la Baronia, per realitzar un recorregut molt fàcil però amb molt d'encant. Un tram de la ruta transcorre pel Barranc de l'Encantà.

Partint de Planes, el primer objectiu és pujar a l'Ermita del Sant Crist. Per a això baixem fins a l'aqüeducte, passant per la Font Nova i el Llavador. Ací comença Crist a patir. Comença la part més dura de la ruta. El camí en zig-zag que salva 165 metres de desnivell, i que puja seguint les tretze estacions del Via Crucis. Les estacions o "passos" es troben repartits durant l'ascensió, però si et fixes bé, els sis o set primers es troben perfectament alineats en línia recta.

Des de l'ermita continuem en direcció nord-est cap al Collado Port, per un camí asfaltat amb poques irregularitats. És poc abans d'arribar al Pont de les Calderes, quan ens endinsem al Barranc de l'Encantà. Seguim el curs del barranc fins arribar al toll del Gorg del Salt, on habitualment hi ha una petita cascada, però que en esta ocasió tot just presentava un fil d'aigua que alimenta un toll on la gent es banya a l'estiu, encara que el seu aspecte actual no convida a això. Al costat del aigua trobem una gran esplanada amb zones per seure i vam decidir fer la parada per esmorzar. Continuem fins a les ruïnes del Molí de l'Encantada, on envoltem la Serra Cantalar per tornar al punt de partida. Com era d'hora, vam fer una mica de turisme pels carrers de Planes, les quals de trobaven engalanats per ser les festes del poble.